Eerste avond4daagse Diever-Wapse start vrolijk
Voor het eerst organiseerden basisscholen in Diever en Wapse hun eigen avond4daagse. Het initiatief kwam van Ten Darper Schoele uit Wapse, De Roosjenschool en De Singelier uit Diever. Samen met de oudercommissie en Sport Promotie Diever werd het evenement tot leven gebracht.
De avond4daagse bestaat al langer in plaatsen zoals Meppel. De basisschoolkinderen uit Diever en Wapse wilden dat ook, en dat lukte.
Vanwege het mooie weer meldden de eerste deelnemers zich al rond 17.00 uur. Vooraf hadden al 234 kinderen zich ingeschreven. De officiële start was om 18.00 uur en werd verricht door wethouder Alfred Schoemaker.
De eerste avond vertrok vanuit Wapse. Als eerste gingen de kinderen van Ten Darper Schoele van start, vijf minuten later De Singelier en daarna De Roosjenschool. Vol enthousiasme trokken ze de straat op. Het doel van de avond4daagse is samenwerken en verbinden, en dat was goed te merken. Ook ouders liepen mee en waren net zo enthousiast als de kinderen.
- Piet van Asperen praat namens de organisatie (foto: Miranda Stuurman)
- Wethouder Schoenmaker spreekt namens gemeente Westerveld (foto: Miranda Stuurman)
- De kinderen starten met de Avond4Daagse (foto: Miranda Stuurman)
- De kinderen starten met de Avond4Daagse (foto: Miranda Stuurman)
Deelnemers konden kiezen voor 2,5 of 5 kilometer. De eerste pauze was bij de Hesselshoeve in Wapse, waar kinderen konden bijkomen met drinken en een snack.
De drie avonden daarna startten in Diever, met prachtig weer. De avond4daagse verliep alle vier de avonden zonder problemen.